Skocz do zawartości


Wszystko co chcesz wiedzieć o konfiguracji sklepów prestashop, możliwościach konfiguracyjnych i innych ustawieniach środowiska sklepu internetowego
Zdjęcie
- - - - -

Moduł piksela i automatyczna aktualizacja produktów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 AgaKRK

AgaKRK

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 06 August 2021 - 03:12 PM

Witam.

Mam preste 1.6.1.24, Wersja PHP 7.1.33,

Chciałbym doinstalować moduły facebooka by polepszyć konwersje oraz
tworzyć u nich bardziej zawężone i trafniejsze reklamy. Mam sklep i
katalog produktów na facebooku oraz ręcznie wprowadzone tam produkty.

Chodzi o:

https://mypresta.eu/...-konwersji.html

https://mypresta.eu/...a-facebook.html

Czy jest możliwość by automatycznie przy pomocy drugiego modułu
wprowadzone do sklepu nowe produkty automatycznie pojawiały się na
sklepie facebook i w katalogu by nie trzeba było to robić ręcznie.

Chodzi mi również by dostępność tych produktów była automatycznie
zmieniana gdy produkt nie jest np dostępny lub zmienią się np jakieś
jego parametry np kolor, rozmiar.

Czy podczas zmiany kombinacji produktu odpala właściwe eventy
ViewContent oraz czy przekazuje właściwe id produktu i kombinacji do
Facebooka ? Czy ten moduł to umożliwia ?

Jak jest z aktualizacjami tych modułów, do jakiej wersji PHP moduł
prawidłowo działa ?

Pozdrawiam.



#2 vekia

vekia

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 221 postów

Napisany 06 August 2021 - 03:12 PM

Dzien dobry,

Czy jest możliwość by automatycznie przy pomocy drugiego modułu
wprowadzone do sklepu nowe produkty automatycznie pojawiały się na
sklepie facebook i w katalogu by nie trzeba było to robić ręcznie.

Tak, jest to możliwe.
Facebook pozwala na dodawanie i aktualizowanie na kilka sposobów, z uwagi na charakter zapytania można je zgrupować w dwie kategorie:

  • manualnie
    gdzie wgrywamy plik z feedem produktów lub dodajemy produkty ręcznie, jeden po drugim
  • automatycznie
    gdzie facebook sam pobiera plik z określoną częstotliwością, dodając nowe produkty do katalogu produktów i aktualizuje stare (np. zmiana cen, nazwy, zdjęcia itp)


Moduł o który Pan pyta tj. https://mypresta.eu/...a-facebook.html 
generuje specjalny adres url (znajduje się on tu: https://i.imgur.com/0M1WTbW.png ), który jest możliwy do wykorzystania w trakcie konfiguracji katalogu produktów. Wybieramy tam opcję "scheduled update" - dokumentacja facebook: https://www.facebook...284463181837648 
Facebook wówczas z określoną częstotliwością będzie łączył się z modułem i sam pobierał plik i aktualizował katalog produktów.
 

Czy podczas zmiany kombinacji produktu odpala właściwe eventy
ViewContent oraz czy przekazuje właściwe id produktu i kombinacji do
Facebooka ? Czy ten moduł to umożliwia ?

Tak, moduł identyfikuje warianty (kombinacje) podczas zmiany wariantu na stronie produktu oraz gdy jakaś konkretna kombinacja jest dodawana do koszyka. Z tym nie będzie problemu.
To o co Pan pyta to wysyłanie eventów na potrzeby dynamicznych reklam produktów. Facebook wymaga, by eventy posiadały dane takie jak id produktu, cena, waluta, itp.
w module "pixela" jest opcja która pozwala na włączenie supportu DPA (czyli eventów na potrzeby dynamic product ads). Wówczas eventy wysyłane przez moduł będą miały te wymagane dane o produktach.
 

To, co istotne, to:
  • jeżeli ma Pan produkty z kombinacjami i chciałby Pan aby na facebook te produkty również miały warianty, to:
    - najpierw importujemy produkty: https://i.imgur.com/BQzOzbU.png 
    - następnie importujemy do nich warianty:  https://i.imgur.com/DKm3Peq.png 

    Podczas ustawiania katalogu produktów na facebook wskazujemy źródło danych do "scheduled update".
    Najpierw dodajemy do niego link do produktów, który moduł wygeneruje,
    Następnie dodajemy drugie źródło z kombinacjami (po zmianie parametrów eksportu wygeneruje się nowy link).
    Zatem finalnie będzie miał Pan dwa źródła danych z którymi facebook będzie się łączył i aktualizował katalog produktów.
     
  • id produktów w katalogu produktów na facebook musi być takie samo jak w eventach wysyłanych przez moduł piksela
    W toku konfiguracji eksportu oraz piksela musimy wybrać pokrywające się identyfikatory. żeby facebook mógł identyfikować produkty w eventach i powiązać je z produktami w katalogu to w toku konfiguracji eksportu wybieramy identyfikator produktu jako id_product-id_product_attribute - jak na screenie: https://i.imgur.com/NIx9n1b.png natomiast w module piksela, jako identyfikator produktu wybieramy pokrywającą się wartość (id_product-id_product_attribute): https://i.imgur.com/Tc7EGN6.png


i to w zasadzie tyle,
moduł pixela w pełni obsłuży eventy na potrzeby DPA, moduł eksportu może zautomatyzować cały proces aktualizacji katalogu produktów. Proszę tylko pilnować tych dwóch istotnych kwestii powyżej.

 

moduł działa z php od 5.4 do 7.3
wraz z wydaniem prestashop w wersji 1.7.8 dodany zostanie support php w wersji 7.4

w przypadku pytań - pozostaję do dyspozycji

pozdrawiam,
miłosz






1 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych użytkowników