Dzien dobry,
Czy jest możliwość by automatycznie przy pomocy drugiego modułu
wprowadzone do sklepu nowe produkty automatycznie pojawiały się na
sklepie facebook i w katalogu by nie trzeba było to robić ręcznie.
Tak, jest to możliwe.
Facebook pozwala na dodawanie i aktualizowanie na kilka sposobów, z uwagi na charakter zapytania można je zgrupować w dwie kategorie:
- manualnie
gdzie wgrywamy plik z feedem produktów lub dodajemy produkty ręcznie, jeden po drugim
- automatycznie
gdzie facebook sam pobiera plik z określoną częstotliwością, dodając nowe produkty do katalogu produktów i aktualizuje stare (np. zmiana cen, nazwy, zdjęcia itp)
Moduł o który Pan pyta tj. https://mypresta.eu/...a-facebook.html
generuje specjalny adres url (znajduje się on tu: https://i.imgur.com/0M1WTbW.png ), który jest możliwy do wykorzystania w trakcie konfiguracji katalogu produktów. Wybieramy tam opcję "scheduled update" - dokumentacja facebook: https://www.facebook...284463181837648
Facebook wówczas z określoną częstotliwością będzie łączył się z modułem i sam pobierał plik i aktualizował katalog produktów.
Czy podczas zmiany kombinacji produktu odpala właściwe eventy
ViewContent oraz czy przekazuje właściwe id produktu i kombinacji do
Facebooka ? Czy ten moduł to umożliwia ?
Tak, moduł identyfikuje warianty (kombinacje) podczas zmiany wariantu na stronie produktu oraz gdy jakaś konkretna kombinacja jest dodawana do koszyka. Z tym nie będzie problemu.
To o co Pan pyta to wysyłanie eventów na potrzeby dynamicznych reklam produktów. Facebook wymaga, by eventy posiadały dane takie jak id produktu, cena, waluta, itp.
w module "pixela" jest opcja która pozwala na włączenie supportu DPA (czyli eventów na potrzeby dynamic product ads). Wówczas eventy wysyłane przez moduł będą miały te wymagane dane o produktach.
To, co istotne, to:
- jeżeli ma Pan produkty z kombinacjami i chciałby Pan aby na facebook te produkty również miały warianty, to:
- najpierw importujemy produkty: https://i.imgur.com/BQzOzbU.png
- następnie importujemy do nich warianty: https://i.imgur.com/DKm3Peq.png
Podczas ustawiania katalogu produktów na facebook wskazujemy źródło danych do "scheduled update".
Najpierw dodajemy do niego link do produktów, który moduł wygeneruje,
Następnie dodajemy drugie źródło z kombinacjami (po zmianie parametrów eksportu wygeneruje się nowy link).
Zatem finalnie będzie miał Pan dwa źródła danych z którymi facebook będzie się łączył i aktualizował katalog produktów.
- id produktów w katalogu produktów na facebook musi być takie samo jak w eventach wysyłanych przez moduł piksela
W toku konfiguracji eksportu oraz piksela musimy wybrać pokrywające się identyfikatory. żeby facebook mógł identyfikować produkty w eventach i powiązać je z produktami w katalogu to w toku konfiguracji eksportu wybieramy identyfikator produktu jako id_product-id_product_attribute - jak na screenie: https://i.imgur.com/NIx9n1b.png natomiast w module piksela, jako identyfikator produktu wybieramy pokrywającą się wartość (id_product-id_product_attribute): https://i.imgur.com/Tc7EGN6.png
i to w zasadzie tyle,
moduł pixela w pełni obsłuży eventy na potrzeby DPA, moduł eksportu może zautomatyzować cały proces aktualizacji katalogu produktów. Proszę tylko pilnować tych dwóch istotnych kwestii powyżej.
moduł działa z php od 5.4 do 7.3
wraz z wydaniem prestashop w wersji 1.7.8 dodany zostanie support php w wersji 7.4
w przypadku pytań - pozostaję do dyspozycji
pozdrawiam,
miłosz